Ogólna charakterystyka lokomotywy
Dane techniczne

Dane ogólne:
 
Rodzaj pracy
pasażerska lub towarowa
Pociągi pasażerskie (po torze poziomym)
650 T; 125 km/h
Pociągi towarowe (po torze poziomym)
2000 T; 70 km/h
Układ osi
Bo Bo
Prześwit toru
1435 mm
Napięcie zasilania
3000 V
Najwyższe napięcie zasilania
3600 V
Najniższe napięcie zasilania
2000 V
Napięcie obwodów sterowniczych i pomocniczych
110 V
Moc godzinowa lokomotywy
2080 kW
Moc ciągła lokomotywy
2000 kW
Ogrzewanie pociągu
600 kW; 3000 V

Własności trakcyjne:
 
Siła pociągowa przy mocy godzinowej i pełnym wzbudzeniu silników
152 kN
Siła pociągowa przy mocy godzinowej i osłabionym wzbudzeniu do 22,5%
71 kN
Siła pociągowa przy mocy ciągłej i pełnym wzbudzeniu
144 kN
Prędkość jazdy przy mocy godzinowej i pełnym wzbudzeniu
49 km/h
Prędkość jazdy przy mocy godzinowej i osłabionym wzbudzeniu do 22,5%
106 km/h
Prędkość jazdy przy mocy ciągłej i pełnym wzbudzeniu
49,5 km/h
Maksymalna prędkość
125 km/h

Masy niektórych podzespołów:
 
Lokomotywa w stanie służbowym
80000 kg
Nadwozie
36700 kg
Wózek
21650 kg
Zestaw kołowy
2850 kg
Silnik trakcyjny
4200 kg

Wymiary:

Budowa:

  1. Nastawnik jazdy
  2. Zawory maszynysty
  3. Pulpit sterowniczy
  4. Tablica wyłączników samoczynnych
  5. Kuchenka elektryczna
  6. Koło hamulca ręcznego
  7. Szafy wysokiego napięcia (WN)
  8. Przetwornice z wentylatorami silników trakcyjnych
  9. Wyłącznik szybki
  10. Zespół sprężarkowy
  11. Blok oporów rozruchowych
  12. Skrzynia z przekaźnikami układu SHP
Opracowano na podstawie książki "Lokomotywy elektryczne serii EU 06 i EU 07" H. Marciszewskiego, J. Pawlusa, S. Sumińskiego