Lokomotywa elektryczna typu 4E serii EU-07
Opracowano na podstawie skryptu W. Gąsowskiego, J. Sobasia i K. Pohla "Układy mechaniczne elektrycznych pojazdów trakcyjnych".

    W 1961r. zakupiono licencję z angielskiej firmy English Elentric na lokomotywę typu 4E serii EU-07. Lokomotywa ta jest lokomotywą uniwersalą przeznaczoną do prowadzenia pociągów w ruchu osobowym o ciężarze do 650 t z prędkocią do 125 km/h i towarowych o ciężarze 2000 t z prędkocią do 70 km/h. Lokomotywa przystosowana jest do rozrządu wielokrotnego, umożliwiającego sterowanie dwoma lokomotywami z jednego stanowiska, co pozwala na prowadzenie ciężkich pociągów towarowych. Lokomotywa posiada 2 wózki 2-osiowe z indywidualnym napędem na każdą oś, połączone sprzęgiem międzywózkowym (co pozwala zmniejszyć siły oddziałujące na tor i zarazem zmniejszyć zużycie obręczy). Silniki trakcyjne są całkowicie odsprężynowane. Cylindry hamulcowe wyposażone są w samoczynne nastawiacze klocków. Zastosowano też urządzenia do smarowania obrzeży kół.
    Prototyp lokomotywy wykonany został przez Pafawag w 1964r.
 
Moc znamionowa 2080 kW
Siła pociągowa przy mocy ciągłej 152 kN
Prędkość przy mocy ciągłej 50 km/h
Prędkość maksymalna 125 km/h
Siła pociągowa przy rozruchu 280 kN
Napięcie obwodu sterowania 110 V
Nacisk zestawu na szynę 198,6 kN
Masa lokomotywy 81 t
Długoć lokomotywy ze zderzakami 15915 mm