[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
Informacja została nadana z mobi.devs.futuro.pl (62.233.154.214) przez: Piter Data: 11. Kwiecień 2002 o godz. 17:14:53 W odpowiedzi na: Wybieramy najpiękniejsze stacje w Polsce (w różnych kategoriach)! napisanego przez "aKySZ" 11. Kwiecień 2002 o godz. 17:14:53: |
Wrocław Główny Z zewnątrz: budynek w formie angielskiego zamku barokowego - pałac z wieżyczkami, wnętrze nieco zapadłe i niezbyt przyjemne. 4 perony po dwa rory na każdym peronie oraz 4 perony do obsługi pocztowej (niedostępne dla pasazerów,umieswzczone licząc "od ściany" hali dworcowej - peron pocztowy, Tor 1, Peron 1, Tor 2, peron pocztowy, Tor 3, Peron 2, Tor 4, peron pocztowy, Tor 5, Peron 3, Tor 6, peron pocztowy itd.) - co daje tę przewagę, że wózki akumulatorowe Poczty Polskiej nie jeżdżą po pasazerach. Peron nr 5 jest za Niemca pomyślany do obsługi kolejki miejskiej, której we Wrocku nie ma do dziś :-( Do budynku dworca od wschodniej strony przylega stary budynek dworca, obecnie uzytkowany przrz Pocztę Polską. Czy są tam strare pompy wodne dla parowozów - tego nie pamiętam, ale sprawdzę przy najbliższej okazji. Cały dworzec jest pod dachem. Długość hali (tej części z peronmi) pod dachem to jakieś 150 - 170 metrów. Na wschodnim krańcu peronów wiata się kończy, jest przestraeń około 20 metrów, która jest niezadaszaona, po czym jest jeszcze jeden kawałek peronu - około 15 metrów - ponownie pod dachem. Jakieś 500 metrów od hali dworcowej w kierunku na Opole widać po prawej stronie wieżę wodną. Kawałek dalej - lokomotywownia, tory postojowe wagonów dalekobieżnych, "zółtków - tyku tyku" i miejsce postoju pociagu ratunkowego. O ile pamietam cyfry, to dworzec zbudwano w 1856 roku, ale prosiłbym Was o ew. weryfikację tej daty. Poza tym linia kolejowa do Oławy (w dalszym jej przebiegu jest Opole) to najstarsza linia kolejowa na obecnych Ziemiach polskich. Na zachód od peronu 5 są jeszcze 2 lub 3 (sprawdzę) tory, dające możliwość manewrowania i przejeżdżania przez Wrocław Główny bez konieczności wjeżdżania na perony - potrzebne jest to przy przejazdach pociągów towarowych (rzadko, bo te z reguły jeżdżą obwodnicą towarową od stacji Wr. Brochów do stacji Wr. Mikołajów lub Wr. Muchobór z pominięciem stachi Wr. Gł - patrz plan miasta Wrocławia. Legendy krążą o podziemiach pod dworcem. Mała część jest udostępniona - pierwotnie bunkry, z króych w tej chwili zrobiono mini pasaż handlowy i sklepiki. Reszta, podobno, jest zalana wodą podczas działań wojennych u jej kresu w kwietniu '45. Poza tym, jak zapewne na wielu dworcach, a ostatnio nawet w hipermarketach - stada ptaków. Obsrane zegary peronowe, a uważać też należy przy okienkach kasowych, czy czasem na gzymsie nad kasą nie siadł sobie tam jakiś wróbelek albo nie dja Boże (jak na peronach) gołąbek. A tak w ogóle zapraszam do Wrocka. |
Odpowiedzi: Re: Re: Wybieramy najpiękniejsze stacje w Polsce (w różnych kategoriach)! Piter, 30, Wrocław (0) Re: Re: Wybieramy najpiękniejsze stacje w Polsce (w różnych kategoriach)! Piter, 30, Wrocław (0) Odpowiedz:
|
[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
| DZISIAJ
| JUTRO
| WCZORAJ
| FORUM
| FAQ | | TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE | | |||
|