[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
Informacja została nadana z 78.t4.ds.pwr.wroc.pl (156.17.226.78) przez: Majster from Breslau Data: 16. Czerwiec 2002 o godz. 12:39:26 W odpowiedzi na: odcinek izolowany napisanego przez "marcin" 16. Czerwiec 2002 o godz. 12:39:26: |
Odcinki izolowane stosuje się po to, aby oddzielić odcinki trakcji zasilane z różnych podstacji. Gdybyś połączył całą trakcję w jedną wielką sieć, to przy zwarciu w jednej sekcji wysypały by się również inne, a tak zabraknie prądu tylko w jednej. Poza tym stacje mogą podawać różniące się nieco napięcia, co przy małej rezystancji "druta" spowodoałoby przepływ dużego prądu wyrównawczego. Dlaczego nie pobiera się wtedy prądu: ponieważ pracujące silniki mogłyby źle zareagowac na skok napięcia, oraz łuk powstający przy przejeździe pod izolatorem jest dużo mniejszy (nawet na ogół niewidoczny) niz w przypadku jazdy z poborem. Takie trzaski na izolatorach spowodowałyby ich zużycie przykłądowo już po roku, podczas gdy redukcja poboru przedłuża ich żywotność do 10 lat. A po co opuszczać pantograf, to do końca nie pamiętam, wiem że na 100% opuszcza się w przypadku trakcji będącej w remoncie. |
Odpowiedzi: Re: Re: odcinek izolowany marcin (0) Odpowiedz:
|
[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
| DZISIAJ
| JUTRO
| WCZORAJ
| FORUM
| FAQ | | TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE | | |||
|