From margraf@breitenbach.pl Sat Sep 25 21:30:51 1999 Path: agh.edu.pl!news.onet.pl!orion.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail Message-ID: <37EB80F6.A7840069@breitenbach.pl> From: Arek Margraf X-Mailer: Mozilla 4.6 [en] (WinNT; I) X-Accept-Language: en MIME-Version: 1.0 Newsgroups: pl.misc.kolej,pl.pregierz Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?Pi=EAtnuj=EA?= GW i jej =?iso-8859-2?Q?informator=F3w?= References: <6MKG3.27091$n4.441822@news.tpnet.pl> Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit Lines: 22 Date: Fri, 24 Sep 1999 13:47:05 GMT NNTP-Posting-Host: 212.160.12.66 X-Complaints-To: abuse@tpsa.pl X-Trace: news.tpnet.pl 938180825 212.160.12.66 (Fri, 24 Sep 1999 15:47:05 MET DST) NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 1999 15:47:05 MET DST Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:32959 pl.pregierz:35506 > Jeśli > by jeszcze na tej linii wprowadzić autobus szynowy (mniejsza waga), to > zapewne zuzycie torów by zmalało, na stacji Włodawa niepotrzebna byłaby > zmiana czoła pociągu. A obsługe mogliby stanowić 2 ludzie - maszynista i > (kierpoć/konduktor). Myślę (nie wiem czy to jest dopuszczalne), że można by zrobić tak jak to widziałem w Nimeczech. W takim autobusie szynowym (Paderborn-Bielefeld) nie ma kierpoć/konduktor'a a jest maszynista/kierpoć/konduktor (1 osoba). Sprzedaje ona bilety tak jak w autobusach np. PKS. I nie ma tu znaczenia fakt że większośc niemeckich przystanków ma automaty do sprzedaży biletów. Ten kto prowadzi autobus szynowy sprzeda bilet oczywiście bez żadnej dodatkowej prowizji. Myslę jedak, że łatwiej jest likwidować trasy i zwalniac ludzi (psychologicznie) niż tylko zwalniać ludzi. Dowiedzieli by się oni (pracownicy PKP) smutnej prawdy, ze raczej byli niepotrzebni. A tak można zwalić winę np. na rozwój transportu samochodowego. Pozdrawiam Arek