From tomasz.dzioba@kuehne-nagel.com Mon Oct 4 18:00:33 1999 Path: agh.edu.pl!news.onet.pl!orion.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail From: "Tomasz Dzioba" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Można sie załamać Lines: 25 X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3 Message-ID: Date: Mon, 04 Oct 1999 06:44:51 GMT NNTP-Posting-Host: 212.160.12.8 X-Complaints-To: abuse@tpsa.pl X-Trace: news.tpnet.pl 939019491 212.160.12.8 (Mon, 04 Oct 1999 08:44:51 MET DST) NNTP-Posting-Date: Mon, 04 Oct 1999 08:44:51 MET DST Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:33481 Powróciłem po miesięcznej przerwie i zabrałem się za przerzucanie postów. Lektura listy wprawiła mnie w przygnębienie. Wygląda na to, że po zmianach w zarządzie PKP nikt nie próbuje już ukrywać nagiej prawdy o PKP a prawda jest straszna. Jeszcze pół roku temu wiało optymizmem: dostawy EU11/43, plany zakupu Pendolino, wprowadzenie do produkcji polskiej konstrukcji wózków v>200km/h, modernizacja E20, podniesienie standardu IC, planowany przetarg na autobusy szynowe - szansa dla lokalnych linii itp. Oczywiście była mowa o stratach ale każda państwowa kolej je ma - w Niemczech 4% a we Francji 2,5% budżetu idzie na utrzymanie koleji. Obecnie cały optymizm szlag trafił: zamykanie linii narasta w tempie lawinowym, redukcja pociągów na pozostałych liniach, rezygnacja z Pendolino i autobusów szynowych, znaki zapytania nad dostawą planowanej ilości EU11/43, samorządy nie kwapią się z przejmowaniem linii lokalnych itd. IC też chyba wróciły do stanu wyjściowego bo jadąc parę dni temu Lechem nie dostrzegłem już "załogi pokładowej" w siwych mundurkach tylko normalną obsługę konduktorską i Warsu. Może i lepiej bo pomysł chyba nie był do końca trafiony. Przyznacie chyba, że wszystko to wszystko wystarczy do załamania przęciętnej odporności MK. Może ktoś ma jakieś pozytywne informacje o naszych kolejach? Niech zaraz napisze i poprawi nastrój! Pozdrawiam Tomek