From jakubh@priv.onet.pl Mon Jul 12 10:23:11 1999 Path: agh.edu.pl!news.onet.pl!orion.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail From: "Jakub" Newsgroups: pl.misc.kolej References: <7mb13p$gtq$1@h1.uw.edu.pl> Subject: Odp: Long: Pytania i konstatacje o likwidacji linii Lines: 70 X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300 Message-ID: Date: Mon, 12 Jul 1999 07:48:30 GMT NNTP-Posting-Host: 195.117.67.250 X-Complaints-To: abuse@tpsa.pl X-Trace: news.tpnet.pl 931765710 195.117.67.250 (Mon, 12 Jul 1999 09:48:30 MET DST) NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Jul 1999 09:48:30 MET DST Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:27381 > 4. Koszty likwidacji linii kolejowych są finansowane z budżetu państwa. ale dochody zwiazane ze sprzedaza materialu torowego zdjetego trafiaja do kasy PKP. Jak wiec widac, w mysl tej ustawy samo PKP najbardziej jest zainteresowane zlikwidowaniem sie. Ten kij ma dwa konce - to tak jakbys zywil sie wlasnymi nogami. > - a co się dzieje, jeżeli sejmik, czy rada powiatu wyda opinię negatywną ? Chyba nie bylo takiego przypadku. Oni zawsze sie ciesza jak moga zlikwidowac jakas kolej - maja wtedy wiecej gruntu do zagodspodarowania. > Drugie pytanie > - zarząd kolei przekazuje linie ( tu trzeba dodać, że zgodnie z ustawą, gdy > mówi się linia kolejowa to " należy przez to rozumieć drogę szynową wraz z > przyległym pasem gruntu, a także budynki, budowle i urządzenia przeznaczone > do prowadzenia ruchu kolejowego oraz zajęte pod nie grunty") nieodpłatnie - > czy jest to darowizna, od której obdarowany zmuszony jest zapłacić podatek? Podatek jest taki, ze zadnego miasta na to nie stac, bo liczony od wartosci ksiegowej nieruchomosci. A wartosci ksiegowe majatku PKP przekraczaja jego wartosc rynkowa wielokrotnie. > Drugie stwierdzenie: ... > 1)zarządzaniu liniami kolejowymi - pobiera się opłatę w wysokości 4.000 zł, > 2)wykonywaniu przewozów kolejowych - pobiera się opłatę w wysokości 6.000 > zł. > > po wpłaceniu już odpłatnie w/w sum musi nabyć jeszcze tabor i to też > odpłatnie, bo nie znalazłem tego w ustawie, aby było za frico. Ustawa jest sporzadzona tak, aby zlikwidowac linie kolejowe -ile sie da. > Trzecie pytanie: > Ile mamy w kraju samorządów, które są w stanie sprostać organizacyjnie, > finansowo i intelektualnie takiej propozycji he he: pewnie zero, zero, zero. Przy tym finanse sa najmniejszym problemem. Obym sie mylil, moze znajdzie sie jakis rodzynek w ciescie > Czwarte stwierdzenie: > Każdy z nas MK płacący podatki sfinansuje rozebranie jego ulubionej linii > kolejowej !!! Caly czas je juz finansujesz. Od momentu kiedy zaczales placic podatki. Przeciez mase linii juz sie rozbiera albo rozebrano. Podsumowujac, ustawe sporzadzono w taki sposob, aby zlikwidowac jak najwiecej linii kolejowych cofajac sie do poziomu "jak za cara", czyli wg wymogow Unii Europejskiej. Dzieki temu nie bedzie juz alternatywy dla lokalnego transportu samochodowego, wymusi sie zakup wiekszej liczby samochodow u zachodnich producentow (bo polskich juz nie ma), zginie wiecej ludzi co przyczyni sie do rozwoju rynku ubezpieczen, wiecej ludzi sie pochoruje co rozwinie platne uslugi zdrowotne, zasyfi sie pola co przyczyni sie do importu zywnosci, a za dwadziescia lat dojdzie sie do wniosku ze kolej w wielu miejscach znowu trzeba budowac od podstaw, co nakreci koniunkture gospodarcza. Chociaz byc moze problem komunikacyjny doprowadzi do recesji gospodarki i zwiekszenia sie importu. Aha, pisalem w czasie przyszlym a to juz terazniejsza rzeczywistosc - wlasnie to obserwujemy.