From massel@pg.gda.pl Tue Jun 1 21:23:09 1999 Path: agh.edu.pl!news.wnaft.agh.edu.pl!news.memax.krakow.pl!paa.gov.pl!news.swierk.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!news.task.gda.pl!sunrise.pg.gda.pl!not-for-mail From: Andrzej Massel Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: Może ktoś się zdenerwuje..... Date: Thu, 13 May 1999 11:32:13 +0200 Organization: Politechnika Gdanska Lines: 23 Message-ID: <373A9C1D.AA00909@pg.gda.pl> References: <7hdgfu$h91$1@gemini.webcorp.com.pl> NNTP-Posting-Host: osik.bl.pg.gda.pl Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Mailer: Mozilla 4.01 [en] (Win95; I) X-Priority: 3 (Normal) Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:22713 Andrzej Kijanowski wrote: > > Może ktoś się zdenerwuje..... > Ale mnie, jako płatnika podatków, bardziej interesuje kolej > użyteczna niż ciekawa. > Kolej JEST piękna ..jednak NIE JEST "wielkim, zbiorowym obowiązkiem"!! > > > ....a teraz można na mnie krzyczeć..... Za co krzyczec ? Swiat zmierza w okreslonym kierunku i nie da sie na to zamykac oczu. Walka z motoryzacja indywidualna to walka z wiatrakami. Mozna sie, jak ow Don Kichot, narazic na smiesznosc. Z cala pewnoscia nie jest mozliwe zachowanie komunikacji kolejwoej w obecnym ksztalcie. Ekonomicznie uzasadniony jest system "all or nothing". Czyli albo efektywna obsluga okreslonej relacji pociagami kursujacymi cyklicznie co 1 - 2 godziny (raczej nie rzadziej). Albo nic... Bo 1 czy 2 pociagi na dobe nie maja szans byc rentowne. To tylko "alibi" - fikcja, ze utrzymuje sie przewozy. Andrzej Massel