PODRÓŻE do POLSKI
  Supplement
foto: Herman J.C. Gerbscheid

Ku zaskoczeniu - tym razem w ojczystym języku. Ta stroniczka zawiera zdjęcia kolegi poznanego już na poprzednich stronach obywatela Holandii. Kolegą tym jest Herman J. C. Gerbscheid, który kilkakrotnie towarzyszył głównemu sponsorowi tego działu w jego podróżach, w tym też do Polski.

Poniższe zdjęcia udało mi się od Hermana 'wydębić' (nie wstydzę się tego określenia z powodu wartości historycznej tych zdjęć) rok temu, gdy mieliśmy się okazję osobiście poznać na Dolnym Śląsku. Pomoc w ich uzyskaniu okazał oczywiście Roelof. Obu panom serdecznie dziękuję.


12.VII.1978 - Dęblin

   
  Ty51-174 z pociągiem w Dęblinie - tym samym, który Roelof fotografował na szlaku. A z tyłu nie mniejszy rodzynek - ET21-451. Ty51-182 w Dęblinie.  

16.VII.1978 - Legnica

Ok1-231 w lokomotywowni. Ok1-231 w lokomotywowni po raz drugi. Ok1-231 w lokomotywowni po raz trzeci i ostatni. Ok1-60 w lokomotywowni Legnica, oraz SM42 - bez górnego projektora.

 

   
  Pt47-67 z pociągiem na stacji w Legnicy. Pt47-67 odjeżdża z legnicy z tym samym pociągiem. Na wagonie pocztowym napisy "Urząd Pocztowy Wrocław 2".  

23.VIII.1988 - Gołańcz

     
  Klasyk - ST44-514 z pociągiem osobowym w okolicy Gołańczy. Bez komentarza :)    

25.VIII.1988 - Kępno

     
  SM42-400 w lokomotywowni w Kępnie. Z tyłu niezbyt czytelny na skanie napis świadczący o istnieniu takowej jednostki w ówczesnych strukturach służby trakcji. Szopa w Kępnie była jednym z ostatnich miejsc pielgrzymek miłośników trakcji parowej.    

26.VIII.1988 - Kłodzko

Zaczyna się niewinnie - "kaczka" SM03-67 w szopie Kłodzko. Już ciekawiej - SP32-070 które przecież wtedy zaliczały się do absolutnych nowości na polskich szlakach. I już o wiele mocniej - ST43-344 najwyraźniej świeżo po rewizji i malowaniu. Nawiasem biorąc - ta lokomotywa pracuje do dzisiaj, obecnie pod szyldem parafii malborskiej. Za 'rumunem' - wodująca się 'tekatka'. Mało elementów tego zdjęcia odnajdziemy dzisiaj. Pierwszoplanowa SP45-009 zakończyła żywot na PKP w grudniu 1998 roku. Widoczna szopa Kłodzko i ręczna obrotnica zakończyły żywot jeszcze wcześniej - obecnie to jest ruina.

 

 
SP45-223 wjeżdża na obrotnicę. Ta lokomotywa również podzieliła los poprzedniej w 1998 roku. SP45-223 w lokomotywowni. Z tyłu 'rumun' nr 16 bez 'oka' (już wtedy trupy nie należały do rzadkości). SP45-262 w lokomotywowni Kłodzko. Ona zakończyła żywot razem ze starszą 009.  

SMTS

BACK TO INDEX