DZISIAJ
O serwerze KOLEJ.PL
DZISIAJ|JUTRO|WCZORAJ|GALERIE|FORUM|FAQ|TABOR|INFRASTRUKTURA|MODELARSTWO|SOFTWARE|LINKI| Przewodnik po KOLEJ.PL
WsteczDalej
Newsroom KOLEJ.pl

 

Kolej przemawia ludzkim głosem - część 2 17. Maja 2002

Dnia 18 lutego br. odbyło się w Warszawie spotkanie sympatyków kolei z przedstawicielami spółki PKP Przewozy Regionalne. Oprócz dyskusji przekazano im szereg uwag, wniosków i propozycji do rozkładu jazdy pociągów, które następnie drogą służbową trafiły do odpowiednich Zakładów Przewozów Regionalnych. Poniżej publikujemy odpowiedzi na te uwagi (przypomnijmy, że po spotkaniu pojawiały się uzasadnione głosy o braku jakichkolwiek konkretów ze strony spółki PKP PR). Są one ułożone według kolejności alfabetycznej miast będących siedzibami Zakładów: Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Warszawa, Wrocław.
Jednocześnie zapraszamy do nadsyłania swoich komentarzy do poniższych listów, które prześlemy odpowiednim Zakładom.





Warmińsko – Mazurski ZPR w Olsztynie


W odpowiedzi na pismo nr PBM-713-04/2002 z dnia 26.02.2002
Warmińsko - Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie
przedkłada informację dotyczącą pkt. 1.5.
Pociąg nr 6027 relacji Mława - Malbork przyjeżdża do stacji Działdowo o
godz. 17.32. Postój 23 min. na stacji Działdowo wynika z konieczności
wyprzedzania przez pociąg Ex 4801 "SŁUPIA" oraz zachowania
skomunikowania z pociągiem nr 19022 relacji Laskowice - Działdowo przyj.
17.50. Skomunikowanie na stacji Działdowo pociągu nr 6027 z pociągiem nr 15435
relacji Warszawa Zach. - Działdowo spowodowałoby konieczność
dodatkowego wyprzedzania' na stacji Rakowice przez pociąg Ex 3511
"STOCZNIOWIEC".

---
Dyrektor
Stanisław Rychlewski




Wielkopolski ZPR w Poznaniu


W odpowiedzi na pismo jak wyżej odnośnie uwag przedstawicieli Stowarzyszenia
Sympatyków Transportu Szynowego dotyczących obecnego rozkładu jazdy, PR Poznań po
przeanalizowaniu punktów dotyczących naszego zakładu przedkłada następujące stanowisko
w sprawie:


l. Połączenia na trasie Poznań - Łódź

Zgadzamy się z autorem wystąpienia, że od czasu wprowadzenia do kursowania pociągów
pospiesznych nr 83500/38501 "Krakowiaka" relacji Kołobrzeg - Kraków - Kołobrzeg / na
wniosek m in. ówczesnego PZ Poznań / połączenia kolejowe pomiędzy w/w miastami
uległy zdecydowanej poprawie. Atrakcyjna pora kursowania tych pociągów, jak i bardzo
wysoka V handlowa / zwłaszcza na odcinku Poznań - Kutno / przyczyniają się do bardzo '.
dobrej frekwencji w tych pociągach / nierzadko ponad 100 % zajętości miejsc / , dlatego też
kursowanie tych pociągów w następnych edycjach rozkładów jazdy należy utrzymywać.
Osobną kwestią poruszoną w piśmie, z którą jesteśmy całkowicie zgodni, to coraz dłuższe,
wręcz już nieprzyzwoicie długie czasy jazdy pociągów pospiesznych na odcinku Poznań -
Łódź, kursujących przez Ostrów Wlkp. Niestety według uzyskanych nieoficjalnych
informacji 1 lecz wysoce prawdopodobnych I, ten niekorzystny stan rzeczy w nowym rj.
ulegnie jeszcze większemu pogorszeniu ze względu na planowane obniżenie V max. z 70
i 80 km/h do 50 km/h dla pociągów pasażerskich w torze nr l pomiędzy Kluczborkiem a
Poznaniem. Zatem przejazd pociągu pospiesznego na trasie Poznań - Ostrów Wlkp. - Łódź
ulegnie dalszemu wydłużeniu. W tym momencie można by podjąć decyzję o skierowaniu
wszystkich obecnie kursujących pociągów pospiesznych pomiędzy Poznaniem a Łodzią na
linię E 20 przez Wrześnię i Kutno. Jednakże będzie z punktu widzenia marketingowego
będzie to decyzja kontrowersyjna. Jej wymiernym plusem oczywiście będzie znaczne
skrócenie czasu podróży /o około 80 minut/ , ale z drugiej strony trzeba mieć na uwadze
znaczny potok podróżnych pomiędzy Ostrowem, Kaliszem a Łodzią / zwłaszcza w
pociągach międzyregionalnych /, który jest znacznie wyższy niż np. w relacjach takich jak
Września - Łódź czy Konin - Łódź. Wycofanie pociągów pospiesznych "Włókniarz" i
,Prząśniczka" z obecnej trasy spowoduje brak jakiegokolwiek połączenia w godzinach
przedpołudniowych i wieczornych z Ostrowa Wlkp. i Kalisza do Łodzi. Rozpatrując zatem
taką możliwość~ zaistnieje potrzeba założenia pociągów osobowych przyspieszonych relacji
Poznań - Ostrów Wlkp. - Łódź w zamian za obecnie kursujące tą trasą pociągi pospieszne.
Pociągi kwalifikowane kategorii EC, IC i Ex. nie są obecnie w gestii naszej spółki,
dlatego też trudno wypowiadać się w imieniu "PKP InterCity "Sp. z 0.0 , która zajmuje się
układem tras tych pociągów. Niemniej jednak sugestie autorów odnośnie prowadzenia grupy wagonów bezpośrednich relacji Poznań - Łódź - Poznań w pociągach Ex. 7110
"Przemysław" / 1705 " Jan Kiliński" z przełączaniem na stacji Kutno naszym zdaniem jest
nie do przyjęcia. Pociągi expressowe winny bowiem posiadać możliwie najkrótszy czas
przejazdu / a co za tym idzie / postoje handlowe skrócone do niezbędnego minimum /.
Operacja techniczna wyłączenia / włączenia grupy wagonów Poznań - Łódź - Poznań
z / do pociągu zasadniczego wymagałaby założenia przynajmniej 8 minut /dla poc. nr 7110 /
i 15 minut / dla poc. 1705 / postoju na stacji Kutno. Takie wydłużenie .czasów jazdy w
przypadku pociągu expressowego jest niedopuszczalne / pogorszenie oferty przewozowej /
i nie można sugerować się ceną rynkową / taryfa pospieszna / obowiązującą w tych
pociągach, ponieważ w dalszym ciągu pozostają one expressami / pkt. 2 par. 67 instrukcji
R 1 ustalający kategorie pociągów na PKP / / w każdej chwili decyzją przewoźnika cena
rynkowa może zostać zniesiona.


2. Połączenia na trasie Poznań - Warszawa.

Koncepcja autorów zakładająca prowadzenie grupy wagonów z miejscami do siedzenia w
pociągach nr 17013/71012 "Moskva" relacji Moskwa - Berlin - Moskwa / w relacji
Warszawa-Poznań lub Warszawa-Rzepin/ naszym zdaniem nie jest dobra. Obecne ,r
godziny kursowania tych pociągów nie zapewnią wysokiej frekwencji / wyjazd z Warszawy
w kierunku Poznania około godz. 4.00 jest zbyt wczesny, natomiast w drodze powrotnej ,11.
przyjazd do stolicy około godz. 24.00 za późny/. Ponadto w okresie jesienno - zimowym
pociągi te kursują tylko trzy razy w tygodniu, co także nie wpływa dodatnio na zapełnienie
składu pociągu. Ponadto pociągi te musiałyby się zatrzymywać tak jak inne pociągi tej
kategorii kursujące po linii E 20 czyli na terenie PR Poznań na stacjach Koło, Konin,
Września oraz w przypadku jazdy grupy wagonów do Rzepina także w Buku, Opalenicy,
Nowym Tomyślu / Zbąszyniu. Obecnie w/w pociągi z uwagi na prowadzenie tylko
wagonów sypialnych w komunikacji międzynarodowej nie posiadają na tych stacjach
postoju.
Zgadzamy się jednak całkowicie ze stanowiskiem Stowarzyszenia Sympatyków
Transportu Szynowego w kwestii braku połączeń bezpośrednich pociągiem pospiesznym w
porze dziennej pomiędzy Poznaniem a Warszawą. Dlatego też we wnioskach odnośnie
oferty przewozowej w ruchu międzywojewódzkim ujęliśmy potrzebę uruchomienia dwóch
par pociągów pospiesznych dziennych na trasie Poznań - Warszawa.


3. Połączenia w ruchu regionalnym

A) Propozycja skierowania pociągu nr 71132 relacji Poznań / 5.00 / - Kutno / 8.20 / przez
Ponętów celem uzyskania skomunikowania z pociągiem nr50135 do Inowrocławia naszym
zdaniem nie ma sensu z uwagi na znaczne wydłużenie czasów jazdy / konieczność zmiany
kierunku jazdy w Ponętowie / przy spodziewanym małym zainteresowaniu podróżnych.
Analizując taką ewentualność nie ma innej możliwości niż wyprzedzanie pociągu nr 71132
na stacji Września przez pociągi nr Ex 7110 "Przemysław" / 71014 "Jan Kiepura" / jadą w
zbyt krótkim odstępie czasu I, następnie na stacji Konin przez pociąg nr IC 7102 "Lech"
I pociąg 71132 nie jest w stanie uciec do Koła lub Kramska I. W dalszej części trasy nastąpi
zjazd do stacji Ponętów / postój na tej stacji minimum 20 minut na objazd lokomotywy i
próbę hamulca. W tym samym czasie nastąpi wyprzedzenie przez kolejny pociąg wyższej
kategorii / IC 6110 "Fredro" / , a w dalszej części trasy / prawdopodobnie na stacji Krzewie
I kolejny postój / wyprzedza pociąg Ex. 7200 "Lubuszanin" I. Zatem jak widać pociąg nr
71132 przyjedzie do stacji Kutno najwcześniej około godziny 9.15 / tym samym utraci
dotychczasowe skomunikowania na tym węźle / do Warszawy / Bydgoszczy /, co w
połączeniu ze znacznym wydłużeniem przejazdu na trasie Poznań - Kutno / około 50 minut
I nie wpłynie dodatnio na jego frekwencję.

B) Propozycja wydłużenia relacji pociągu nr 132 do Ponętowa / obecna relacji Poznań-
Koło / z jednoczesną zmianą rozkładu jazdy wyjazd z Poznania o godz. 7.30 zamiast 7.48 I
już na początku trasy jest niemożliwa do zrealizowania. Jeżeli autor zakłada wyjazd pociągu
nr Ex. 7200 "Lubuszanin" .ze stacji Poznań Gł. o godz. 7.30 trzeba zadać sobie pytanie: w
jaki sposób dokładnie o tej samej godzinie wyprawić dwa pociągi w tym samym kierunku ?
Następne pytanie: gdzie nastąpi wyprzedzenie przez pociąg nr IC 8102 "Chrobry" ?
Odpowiedź na te pytania jest prosta: pociąg nr 132 do Koła wyprawiony zostanie
za pociągiem Ex. 7200 czyli o godz. 7.35, następnie na stacji Swarzędz będzie oczekiwał
do momentu przejazdu pociągu nr 8102 i dalej praktycznie wjedzie w swój aktualny rozkład
jazdy. Zatem taka zmiana oprócz wydłużenia czasu jazdy pociągu nr 132 nie wnosi
nic więcej / nie uzyska się dodatkowych skomunikowań zarówno na stacji Poznań Gł
jak i Ponętów / pociąg nr 54100 relacji Bydgoszcz - Katowice przejeżdża przez Ponętów
bez zatrzymania I. Dlatego też / ta propozycja nie jest korzystna dla klienta.

C) Propozycja opóźnienia godzin kursowania pociągu nr 67937 relacji Koło - Wrocław
I po wydłużeniu relacji z Ponętowa / jest możliwa, jednakże z punktu widzenia podróżnego
nie do zaakceptowania. Obecnie pociąg ten przyjeżdża do Poznania o godzinie 13.06
spełniając rolę dowożącego do pracy na godzinę 14.00 / średnie zapełnienie 550 osób/.
W przypadku przyjęcia koncepcji autora faktycznie we Wrześni pociąg nr 76927
bez problemów zostanie wyprzedzony przez pociąg nr Ex. 1711 ,;Mickiewicz" / uzyska
nawet dodatkowe skomunikowanie z tego powodu / możliwość przesiadki z pociągu nr 1711,
na 76937 I. Następnie w odbiegu za tym pociągiem dojedzie do stacji Podstolice
i wyprzedzony zostanie przez kolejny pociąg kwalifikowany nr 17003 "Paderewski".
W wyniku takiego trasowania pociągu nr 76937 jego wjazd na stację Poznań Gł. nastąpi ok.
godz. 13.50 - 13.55 co uniemożliwi dojazd na godz. 14.00 do pracy. Dlatego też taka
propozycja nie może być wzięta pod uwagę..

D) Kolejna sugestia prowadzenia pociągu nr 57521 relacji Ponętów 18.44 Poznań 21.07
także ma więcej wad niż zalet. W jej wyniku ewentualnie otrzyma się jedno
skomunikowanie / w Ponętowie / to w przypadku zatrzymania pociągu nr 45101 / natomiast
jednocześnie utraci się najmniej cztery / dwa na stacji Września w kierunku Jarocina i
Gniezna / i dwa w Poznaniu / do Inowrocławia / Rawicza I. Ponadto autor nie zakłada w tym
momencie kolizji trasy tego pociągu z pociągiem Ex. 1713 "Przemysław" / najbardziej
prawdopodobne wyprzedzanie na stacji Konin lub Cienin I. Dlatego też przy podejmowaniu
takich decyzji trzeba się bardzo zastanowić / przeanalizować zyski / straty.
Podczas analizy wniosków PR Poznań brał pod uwagę obecny układ tras pociągów
kwalifikowanych, gdyż na chwilę obecną nie znamy układu tras tych pociągów w nowej
edycji rj. .
Całość materiału przedkłada się celem dalszego wykorzystania.

---
Dyrektor
mgr inż. Aniela Walczak







Podkarpacki ZPR w Rzeszowie



Stosownie do pisma nr PBM2b-713-04/02 z dn. 26.02.2002 w sprawie uwag i wniosków dot. obowiązującego rozkładu jazdy pociągów, Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie przesyła wyjaśnienie do informacji zamieszczonej w poczcie przez internautę przedstawiającego się: Adrian – adrianikos@wp.pl

1. Poc. nr 23332/3 rel. St. Wola Rozwadów (odj. 4.42) – Dębica (przyj. 7.40)

Pociąg ten dowozi pracowników zatrudnionych w Tarnobrzegu od godz. 6.00 (przyj. 5.20), w Mielcu od 7.00 (przyj. 6.30) oraz młodzież szkolną do Rzemienia na godz. 8.00 (przyj. 7.03) i Dębicy również na godz. 8.00 (przyj. 7.40)
Ponadto w st. Sobów skomunikowany jest z poc. nr 9923/2 rel. Sandomierz – Rudnik n/Sanem oraz w st. Dębica z pociągami: 027 rel.Tarnów – Rzeszów (Dębica odj. 8.14), 83211 „Przemyślanin” rel. Świnoujście / Szczecin – Przemyśl (Dębica odj. 8.33), 3502 „Małopolska” rel. Przemysl – Gdynia (Dębica odj. 8.24) oraz poc. 1026 rel. Przemśl – Tarnów (Dębica odj. 8.28)
Nieprawda jest więc sugestia wyrażona przez podróżnego , iż nie może się omawianym pociągiem nigdzie dostać, gdyż wyczerpane zostały w st. Dębica skomunikowania w
wszystkich możliwych kierunkach tj. na wschód i zachód. W sposób zasadniczy odbiegają
również od prawdy postoje podane przez Ww., gdyż w Grębowie postój wynosi 0,5 min.,
Tarnobrzegu 1 min" ChmieIowie 0,5 min., Baranowie Sand. 0,5 min., Jaślanach 1 min.,
Mielcu 2 min. i Dąbiu 0,5 min., Dłuższe postoje dla tego pociągu przewidziane zostały w st.
Padew 7 min. i w' st. Rzochów 9 min.. Są one wynikiem potrzeby krzyżowania z pociągami
przeciwnego kierunku tj. w st. Padew z poc. nr 32330/1 rel. Dębica - St. Wola Rozwadów i w
st. Rzochów z poc. nr 2230 rel. Dębica ~Chorzelów.
Propozycja przesunięcia przyjazdu pociągu do st. Dębica na godz. 7.10, celem
skomunikowania z poc. nr 3602, odzwierciedla jedynie zapotrzebowanie studentów z okolic
Mielca na tego typu usługę (w poniedziałki). Nie zabezpiecza jednak potrzeb lokalnego
społeczeństwa w zakresie dojazdu do pracy i szkół. Również dla obecnego układu
skomunikowań sytuacja taka nie będzie rozwiązaniem najszczęśliwszym ponieważ:

- zerwane zostanie w st. Sobów skomunikowanie z pociągiem z Sandomierza,
- w st. Dębica wydłuży się czas oczekiwania na Ex "Małopolska" z 43 do minimum 73
min.,
- na poc. regionalny do Rzeszowa z 33 do 63 min.,
- na poc. pospieszny do Przemyśla z 51 do 8I min..

Nadmieniamy, iż prowadzone przez nas szczegółowe badania marketingowe dowodzą, iż
studenci z okolic Mielca w przeważającej większości wyjeżdżają na uczelnie w kierunku
Krakowa i Katowic w niedzielne popołudnie pociągiem nr 34112 rel. Przemyśl - Gliwice.

Analogiczną sytuację obserwowaliśmy w latach poprzednich, gdy istniało
skomunikowanie poc. nr 2333 rel. Tarnobrzeg - Dębica z poc. nr 3602 (r. j. 1999/2000). r
W tym okresie przeważająca część zainteresowanych podróżowała również w niedzielne . ,
popołudnie lub pociągiem bezpośrednim "Hetman", kursującym w owym czasie w relacji
Zamość - Katowice.
Brak jest również argumentów przemawiających za realizacją kolejnego wniosku
podróżnego tj. opóźnieniem odjazdu poc. nr 3602 z Dębicy na godz.7.50. Sytuacja taka
spowoduje, że na odcinku Dębica - Kraków pojedzie on zaledwie 30 min. przed
Ex "Małopolska" natomiast na odcinku Dębica - Wrocław 80 min. przed "Hetmanem".
Rozwiązania takie skompromitują nas w oczach klientów, a także władz samorządowych.,
będących organizatorem regionalnych przewozów kolejowych na terenie województwa.

2. Poc. nr 32330/1 rel. Dębica (odj.4.30) - Stalowa Wola Rozwadów (przyj. 7 .05)

Pociąg ten w st. St. Wola Rozwadów skomunikowany jest z nw. pociągami:

- 31102 "San" rel. Przemyśl- Warszawa Wsch. (St. Wola Rozwadów odj.7.10),
- 23435 rel. St. Wola Rozwadów (odj. 7.29) - Przeworsk (przyj. 8.51),
- 32433/2 rel. Rzeszów (odj.5.21) - Lublin (przyj.10.32) / St. Wola Rozw. (przyj. 7. 54,
odj.8.17) /
Proponowane przez podróżnego opóźnienie przyjazdu poc. nr 32330/1 do st. St. Wola
Rozwadów, celem uzyskania 10 - minutowego skomunikowania z pociągiem do Lublina
(odj.8.17), spowoduje nie tylko zerwanie skomunikowania z poc. "San", lecz także bardzo
niekorzystnie wpłynie na dowóz młodzieży szkolnej, gdyż ta z racji uczęszczania do szkół na
terenie Stalowej Woli musi się przesiadać na poc. nr 23435 rel. Stalowa Wola Rozwadów -
Przeworsk.
Ponadto pociąg nr 31102 "San", zgodnie z "Wytycznymi w sprawie skomunikowań
pociągów pasażerskich", ma wyznaczony czas oczekiwania na poc. nr 32331, co powinno
budzić zaufanie podróżnych, a nie ich odstraszać, jak sugeruje respondent. Potwierdzeniem na
to jest wysoka regularność obu wymienionych pociągów od stycznia br..
Nadmieniamy, że z poc. nr 32433/2 rel. Rzeszów - Lublin nie ma możliwości przesiadania
się w st. Lublin na poc. nr 27100 "Chełmianin" rel. Zamość/Chełm - Kostrzyn, który
z Lublina odjeżdża o godz.8.40. Istnieje natomiast skomunikowanie z poc. nr 21100
"Kochanowski" rel. Lublin (odj.10.40) - Warszawa Zach. (przyj.13.24), przy czym czas
przeznaczony na skomunikowanie Wyniesie w tym przypadku także tylko 8 min. Zauważyć
należy, że przyjazd do Warszawy Centr. pociągiem "San" jest jednak o ok. 30 minut
wcześniejszy.

3. Poc. nr 23334/5 rel. St. Wola Rozwadów (odj.14.33) - Dębica (przyj.17.10).

Wcześniejszy przyjazd pociągu do st. Dębica z przyczyn techniczno - konstrukcyjnych nie
jest możliwy. Pociąg ten w st. Stalowa Wola Rozwadów skomunikowany jest m.in. z poc. nr
32437/6 rel. Rzeszów (odj.12.04) - St. Wola Rozwadów (przyj.14.28). Skomunikowanie to
zapewnia więc odwóz młodzieży (dowiezionej w godzinach rannych) ze Stalowej Woli do
Tarnobrzega i okolic.
Nie jest jednak prawdą, iż w st. Dębica poc. nr 23335 nie posiada skomunikowania z poc.
nr 34112 rel. Przemyśl- Gliwice, którego postój od godz. 17.06 do 17.12 wyznaczony został
właśnie w tym celu. Również w "Wytycznych w sprawie skomunikowań pociągów
pasażerskich" połączenie to jest uwzględnione i w razie opóźnienia poc. nr 23335, pociąg do
Gliwic oczekuje. Dotyczy to w szczególności niedziel, gdyż przede wszystkim w te dni są
chętni na przesiadkę (ze względu na wyjazdy studentów), w pozostałe dni z reguły jest ich
brak.

4. Poc. nr 26206/7/62206/7 rel. Zamość - Wrocław - Zamość.

Zmiana rozkładu jazdy omawianego pociągu, w części dot. odcinka trasy od Zamościa do
Dębicy, nastąpiła na wyraźne żądanie strony samorządowej. Na terenie tut. Zakładu pociąg
kursuje obecnie m.in. przez Horyniec Zdrój, Lubaczów, Jarosław, Przeworsk, Łańcut,
Rzeszów, Sędziszów Młp. i Dębicę. Reasumując, liczba mieszkańców omawianych miast, jest
kilkakrotnie wyższa od podawanych przez podróżnego tj. Mielca, Tarnobrzega i Biłgoraja.
Tym samym potoki podróżnych na nowej trasie są zdecydowanie większe, a więc
i frekwencja nie może być niższa.

5. Rozkład jazdy dla nowego pociągu Tarnów - Lublin.
Powyższy rozkład jazdy podany został w sposób uniemożliwiający jego realizację. Odjazd.
z Tarnowa o godz.5.10, wg obowiązujących na linii nr 91 czasów jazdy, pociąg wjedzie do
stacji Dębica o godz. 5.42. Dodatkowy postój ok. 12 min. wynikał będzie ze zmiany trakcji,
tak więc odjazd z Dębicy nastąpi ok. godz.5.54. W tej sytuacji pociąg przyjedzie do St. Woli
Rozwadów na godz.8.30 (czas jazdy bez postojów technicznych na krzyżowanie z pociągami
przeciwnego kierunku). Zmiana kierunku jazdy wymusi kolejne wydłużenie postoju o ok.12
min., odjazd pociągu nastąpi więc ok. godz. 8.40, natomiast przyjazd do Lublina ok.
godz. 10.55.
Prowadzenie pociągu w ten sposób nie tylko nie zabezpieczy potrzeb lokalnego
społeczeństwa w zakresie dowozu do pracy i szkół, ale również pociągnie za sobą
konieczność zerwania większości skomunikowań zarówno w St. Woli Rozwadów, jak
i Lublinie. Dodatkowo obniżony zostanie komfort podróżowania, gdyż prowadzenie w tak
długiej relacji i czasie (ok. 6 godz.) pociągu regionalnego wpłynie niekorzystnie na
utrzymanie czystości w składzie. Nie mniej jednak, jak wynika z naszego rozeznania,
w przypadku wprowadzenia tego typu produktu nastąpi całkowite załamanie potoku
podróżnych, prowadząc w konsekwencji do obniżenia wpływów, zmniejszenia poziomu
rentowności linii, a w efekcie do całkowitego załamania regionalnych przewozów
pasażerskich na omawianej linii.

6. Analogicznie jak wyżej przedstawiała się będzie sytuacja w przypadku uruchomienia
pociągu zwrotnego tj. Lublin - Kraków.

7. Sugestia dotycząca skorumpowania pracowników drużyn konduktorskich nie ma
odzwierciedlenia w rzeczywistości. Zespoły kontrolne PR Rzeszów na bieżąco
kontrolują sytuację w tym zakresie na terenie zakładu. Pomówienie tego typu, bez
posiadania odpowiednich dowodów, kwalifikuje sprawę do rozpatrzenia przez sąd
odpowiedniej instancji.

8. Poc. nr 23330/1 rel. Stalowa Wola Rozwadów (odj.5.50) - Dębica (przyj.8.36) oraz
poc. nr 32332/3 rel. Dębica (odj.12.20) - Stalowa Wola Rozwadów (przyj.15.16).
Dotyczy kursowania omawianych pociągów w rozkładzie jazdy 1999/2000.
Rolę omawianych pociągów przejęły odpowiednio:

- na odcinku Dębica - Mielec - Chorzelów poc. nr 2232 rel. Dębica (odj.13.00) - Chorzelów
(przyj. 14.06),
- na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Dębica poc. nr 23332/3 St. Wola Rozwadów
(odj.4.42) - Dębica (przyj.7.40).


Nadmieniamy, że poc. nr 23330/1 charakteryzował się bardzo przeciętną frekwencją, na
całym odcinku podróżowało nim średnio 80 osób (dane za kwiecień 2000 r.). Nie wiemy skąd
autor wniosku wziął dane (1600 osób), które przedstawił w piśmie.
Ponadto informujemy, że wyjazd pociągu ze st. Dębica o godz.12.20 był zdecydowanie
zbyt wczesny dla młodzieży szkolnej kończącej naukę w szkołach na terenie Dębicy,
Rzemienia i Mielca. Natomiast przyjazd do Dębicy na godz.8.36 zbyt późny dla wszystkich
uczęszczających do szkół na terenie wymienionych miejscowości.
Przedkładając powyższe informujemy, że odcinek linii nr 25 od Dębicy do Mielca
kwalifikuje się do natychmiastowej modernizacji. Naszym zdaniem jedynie podniesienie
obowiązujących tam szybkości (obecnie 30, '50 km/godz.), jest w stanie korzystnie wpłynąć
zarówno na prace konstrukcyjne przy opracowywaniu nowej oferty przewozowej, jak również
podwyższenie szybkości handlowej, a co za tym idzie jakości naszych usług.
Generalnie rzecz biorąc przedstawiona przez nas oferta w sposób maksymalny, ,t. "
uwzględnia potrzeby lokalnego społeczeństwa w zakresie dowozu do pracy i szkół, a także ~
skomunikowań z pociągami kwalifikowanymi i międzywojewódzkimi, przy możliwych do
zastosowania rozwiązaniach techniczno-konstrukcyjnych. Została ona uzgodniona
z Samorządem Województwa Podkarpackiego, który jest organizatorem przewozów na
swoim terenie i dotuje je w ramach posiadanych dotacji budżetowych:
Z sugestii piszącego, wyrażonych w poczcie internetowej, wynika potrzeba założenia
nowych tras dla pociągów, a także zmiany rozkładu jazdy pociągów kursujących, w sposób
umożliwiający zaspokojenie marginalnych potrzeb społecznych w zakresie kolejowych usług
przewozowych na terenie woj. podkarpackiego. Dlatego też przedstawione przez niego
koncepcje i rozwiązania zdecydowanie odbiegają od zastosowań praktycznych w tym
zakresie, będących wynikiem wieloletnich badań marketingowych oraz analiz rynku na
terenie województwa. Ich wdrożenie być może przyniesie korzyść, ale dla niewielkiej liczby
osób - zainteresowanych tego typu usługą, narazi jednak na straty przewoźnika.

W załączeniu przesyłamy wyciąg z "Wytycznych w sprawie skomunikowań pociągów
pasażerskich" oraz kserokopie wniosków do r. j. składane przez Zespół Szkół w Rzemieniu.
Prosimy o przyjęcie powyższego wyjaśnienia.



---
Dyrektor
Zbigniew Górniak





Mazowiecki ZPR w Warszawie


Mazowiecki Zakład Przewozów Regionalnych informuje, że wystąpienie
Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Szynowego. dotyczącego uwag i zagadnień dotyczących rozkładu jazdy pociągów zostało przeanalizowane.
Ujawnione niedociągnięcia w wywieszonych rozkładach informacyjnych dla podróżnych
zostały usunięte / dot. st. Otwock i Grabów /. błędy w rozkładzie powstały w wyniku
przeoczenia osób opracowujących planszowe rozkłady dla poszczególnych stacji i przystanków.
Z osobami tymi przeprowadzono rozmowę z ostrzeżeniem. że w przypadku powtórzenia
się tego typu niedociągnięć zostaną wycięte konsekwencje służbowe.
Wyznaczony czas przejazdu dla poc. nr 4440 podyktowany jest lokalnymi potrzebami
przewozowymi. Komunikowanie pociągu 4440 z pociągiem nr 138 w stacji Warka oraz wyznaczony 24 minutowy postój składu wynika z przepuszczenia pociągu pośpiesznego nr 21114 relacji Kielce – Warszawa.
Eliminując zbyteczne wysiadacie podróżnych w stacji Warka i przychylając się do uwag
Stowarzyszenia podjęto działania w celu zmiany tablic kierunkowych dla pociągu 4440 .
na ,. Warszawę Wsch." / wyj. z Radomia /, a ponadto dokonano poprawek na rozkładzie
informacyjnych odnoście wprowadzonych zmian adnotacją o postoju w stacji Warka
24 min. Ponadto wygłaszanie przez megafon / st. Radom i Warka / informacje, iż pociąg nr 4440 i 138 obsługiwany jest także tym samym składem


Zawieszenie kursowania pociągów na trasie Skierniewice. Pilawa nastąpiło z uwagi
na bardzo niską frekwencję i uzyskiwanie słabych wyników finansowych, a tym samym niskiej rentowności linii nie przekraczającą granicy 5 do 6 %.
Wprowadzenie korekty do rozkładu jazdy na linii nr 6 tj. w relacji Małkinia - Warszawa
w chwili obecnej jest nie możliwe z powodu braku taboru do obsługi oraz z uwagi
na możliwości techniczne,
Przy konstrukcji rozkładu jazdy położona szczególnie duży nacisk na zabezpieczenie
potrzeb przewozowych dużych grup podróżnych tj dowóz do pracy i szkół w godzinach porannych oraz odwóz w gadzinach popołudniowych.
Informujemy, że opracowany i wdrożony rozkłady ważny od 06.01.2002 r został
przedstawiony w Urzędzie Marszałka województwa mazowieckiego jako organizatora przewózów do uzgodnienia i akceptacji. Urząd Marszałkowski pozytywnie zaopiniował ofertę przewozową oceniając jako spełniającą oczekiwania władz Samorządowych.

Obecną ofertę przewozową uznajemy za wyczerpującą odnośnie zabezpieczenia lokalnych
potrzeb przewozowych. Obecnie nie przewidywane są zmiany do rozkładu jazdy, przedstawione wnioski wykorzystamy przy opracowywaniu nowej oferty rozkładu jazdy ważnej w 2003 roku.

---
Zastępca Dyrektora ds. Handlowych
mgr inż. Elżbieta Wydzińska-Janowska






Dolnośląski ZPR we Wrocławiu


W nawiązaniu do pisma nr PBM2b- 713-04-02 z dnia 26.02.br.,
Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu przesyła swoje
stanowisko wobec propozycji zgłoszonych przez pana Tomasza Koryckiego.

l. Zmiana rozkładu jazdy pociągu nr 444 rel. Głogów - Legnica.

Z powodów technicznych, spadek prędkości handlowej na linii Wrocław Gł.
- Głogów, jazda jednotorowa na odcinku Księginice - Brzeg Dolny oraz
zachowania obecnych skomunikowań we Wrocławiu, zaszła konieczność
konwersji odjazdu z Głogowa pociągu nr 420 rel. Głogów -Wrocław Gł. z
godziny 14.21 na 13.55. Powyższe wpłynęło na opóźnienie odjazdu pociągu 444 z
godziny 14.03 na 14.14 - niezbędny czas na odbieg pociągu 420.
Zapewnienie skomunikowania w Legnicy poc. 444 z poc. 6440 rel. Legnica
- Katowice, odj. 15.09, poc. 67101 rel. Wrocław - Żary, odj. 15.19 i poc. 60002
rel. Dresden Hbf. - Wrocław Gł., odj. 15.21 spowodowałoby, że przedmiotowy
pociąg nie będzie odwoził młodzieży szkolnej z Głogowa, Rudnej Miasto oraz
Lubina ponadto nie zapewni odwozu po pracy z Lubina - zasadniczy potok
tworzy młodzież ucząca się. ,.
W kwestii kontynuowania przejazdu z Legnica do Wrocławia podróżując
rzeczonym pociągiem - przyjazd do Legnicy godz. 15.26 - należy wyjaśnić, iż
istnieje taka możliwość pociągiem nr 536 rel. Legnica - Wrocław Gl., odj. 15.45
(kursuje w D i 1 XI), w pozostałych terminach pociągiem nr 520 rel. Zgorzelec -
Wrocław Gl., odj. 16.36. Dalszy przejazd w kierunku Katowic zapewnia pociąg nr
64100 rel. Wrocław Gł. - Bielsko Biała, odj. 17.35 - do Kędzierzyna Koźle
przyjazd godz. 19.11, a z Kędzierzyna Koźle pociągiem nr 36100 rel. Jelenia Góra
- Kraków Gl.. odi. 19.18 - Katowice przyj. 20.15.
Natomiast podróżni przyjeżdżający do Głogowa z kierunku Zielonej Góry i
Leszna mogą dojechać do Wrocławia poc. 420 rel. Głogów - Wrocław Gł., odj.
13.55.


2. Wprowadzić postój w Rudnej Miasto pociągów nr 68103 i 86102 rel. Wrocław
Gł. - Szczecin/Świnoujście - Wrocław Gł.

Powyższy wniosek zostanie poddany analizie marketingowej i na podstawie
otrzymanych rezultatów rozważymy roożliwość jego realizacji. Uwarunkowania
techniczno-ruchowe na stacji Rudna Miasto pozwalają na postój ww. pary
pociągów.


3. Połączenie linii Rudna - Legnica, Legnica - Jaworzyna Śląska oraz Jaworzyna
Śląska - Kędzierzyn Koźle.

Z uwagi na fakt, że na linii Legnica - Jaworzyna Śląska wszystkie pociągi są
oznaczone literą G - kursuje do odwołania - uważamy, że nie ma potrzeby aby
połączyć te linie w jedną na określony czas i przez to wprowadzać niepotrzebne
zamieszanie. W rozkładzie jazdy 2001/2002 zmodyfikowano godzinę odjazdu i
pociągu nr 4422 rel. Legnica - Jaworzyna Śląska w celu zachowania
skomunikowania w st. Jaworzyna Śląska z pociągiem nr 218 rel. Jelenia Góra - .
Wrocław Gł. - połączenie o istotnym znaczeniu. Natomiast brak możliwości:
kontynuowania przejazdu w kierunku Katowic pociągiem nr 63100 rel. Jelenia
Góra - Kraków Gł. wynika ze zmiany godzin kursowania tego pociągu, które z
kolei są związane z tym, że prowadzi on grupę wagonów w rel. Stronie Śl. -
Kraków Gł., po odwołanym pociągu nr 6642 rel. Stronie Śl. - Katowice.
W sprawie zgłaszanych wniosków przez pana Koryckiego, tut. zakład udzielił
stosownych wyjaśnień, zbieżnych z zawartymi w tym piśmie.

---
Z-ca Dyrektora d/s Ekonomiczno – Finansowych
inż. Witold Ziółkowski





=====================================
opracowanie:
Michał Jaroszyński – news@kolej.pl
Dział Dzisiaj – Aktualności Kolej.pl
=====================================

Michał Jaroszyński
news@kolej.pl

 

| DZISIAJ | JUTRO | WCZORAJ | GALERIE | FORUM | FAQ |

| TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE |
 
Przewodnik po KOLEJ.pl
<< Wstecz - Na górę - Strona główna działu - Dalej >>
Wszelkie uwagi odnosnie WWW KOLEJ.pl przeslij TUTAJ.