§12 Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych (Rh)

1. Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych mogą być ręczne lub świetlne.

2. SYGNAŁY RĘCZNE są następujące:

Sygnał Rh1 "Zahamować"

Dzienny
Wyciągnięte ręce składane
nad głową z zakreśleniem
półkola
Nocny
Latarka ręczna z białym
światłem poruszana od dołu
łukiem do góry i następnie
opuszczona pionowo w dół

Sygnał Rh2 "Odhamować"

Dzienny
Wyciągnięta ręka, poruszana
po łuku nad głową
Nocny
Ręczna latarka z białym
światłem, trzymana pionowo
nad głową

Sygnał Rh3 "Hamulce w porządku"

Dzienny
Ręka wyciągnięta nad
głową trzymana poziomo
Nocny
Latarka ręczna z białym
światłem, trzymana pionowo
nad głową

1) Przy dokonywaniu próby hamulca daje się sygnały Rh1, Rh2 i Rh3 w stronę biorących udział w próbie maszynisty lokomotywy lub pracownika obsługującego urządzenia stałe.

2) Urządzenie do dawania sygnałów świetlnych przy próbie hamulców zespolonych składa się z oprawy umieszczonej obok torów lub zawieszonej nad torami, w której są umieszczone w jednym pionie trzy latarnie ze szkłem matowobiałym.

3. SYGNAŁY ŚWIETLNE

Urządzenie do dawania sygnałów świetlnych przy próbie hamulców zespolonych składa się z oprawy umieszczonej obok torów lub zawieszonej nad torami, w której są umieszczone w jednym pionie trzy latarnie ze szkłem matowobiałym.

Sygnały świetlne są następujące:

Sygnał Rhs1
"Zahamować"
Sygnał Rhs2
"Odhamować"
Sygnał Rhs3
"Hamulce
w porządku"
Jedno światło
matowobiałe
Dwa światła
matowobiałe
Trzy światła
matowobiałe

Powrót do strony sygnałów