§12 Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych (Rh)
1. Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych mogą być ręczne lub świetlne.
2. SYGNAŁY RĘCZNE są następujące:
Sygnał Rh1 "Zahamować"
Dzienny Wyciągnięte ręce składane nad głową z zakreśleniem półkola |
Nocny Latarka ręczna z białym światłem poruszana od dołu łukiem do góry i następnie opuszczona pionowo w dół |
Sygnał Rh2 "Odhamować"
Dzienny Wyciągnięta ręka, poruszana po łuku nad głową |
Nocny Ręczna latarka z białym światłem, trzymana pionowo nad głową |
Sygnał Rh3 "Hamulce w porządku"
Dzienny Ręka wyciągnięta nad głową trzymana poziomo |
Nocny Latarka ręczna z białym światłem, trzymana pionowo nad głową |
1) Przy dokonywaniu próby hamulca daje się sygnały Rh1, Rh2 i Rh3 w stronę biorących udział w próbie maszynisty lokomotywy lub pracownika obsługującego urządzenia stałe.
2) Urządzenie do dawania sygnałów świetlnych przy próbie hamulców zespolonych składa się z oprawy umieszczonej obok torów lub zawieszonej nad torami, w której są umieszczone w jednym pionie trzy latarnie ze szkłem matowobiałym.
3. SYGNAŁY ŚWIETLNE
Urządzenie do dawania sygnałów świetlnych przy próbie hamulców zespolonych składa się z oprawy umieszczonej obok torów lub zawieszonej nad torami, w której są umieszczone w jednym pionie trzy latarnie ze szkłem matowobiałym.
Sygnały świetlne są następujące:
Sygnał Rhs1 "Zahamować" |
Sygnał Rhs2 "Odhamować" |
Sygnał Rhs3 "Hamulce w porządku" |
Jedno światło matowobiałe |
Dwa światła matowobiałe |
Trzy światła matowobiałe |