Wskaźniki stosowane wyłącznie na liniach zelektryfikowanych
8. Wskaźniki stosowane na liniach zelektryfikowanych:
Wskaźnik We1. Oznacza, że należy przygotować się do opuszczenia pantografów przed następnym wskaźnikiem i zmniejszyć prędkość do 60 km/h
Kwadratowa tablica niebieska z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej dwa poziome białe paski, przesuniete w pionie względem siebie
1) Wskaźnik We1 ustawia się na szlaku i stacji przy torach głównych zasadniczych, w odległości 500 m przed wskaźnikiem We2a, We2b lub We2c.
2) Wskaźnik we1 nakazuje przygotować się do opuszczenia pantografu i zmniejszyć prędkość do 60 km/h
3) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźnika z materiałów odblaskowych.
Wskaźniki We2a, We2b i We2c. Oznaczają, że należy opuścić pantografy: niezależnie od kierunku jazdy (We2a), przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We2b) oraz przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We2c)
Kwadratowa tablica niebieska, z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej jeden biały pasek poziomy (We2a). W razie potrzeby na wierzchołku niebieskiej tablicy umieszcza się małą kwadratową czarną tablicę z białym trójkątem zwróconym ostrzem w prawo (We2b) lub w lewo (We2c)
1) Wskaźniki We2a, We2b i We2c ustawia sie na szlaku i na stacjach w odległości 100 m przed początkiem odcinka toru, który należy przejeżdżać z opuszczonym pantografem. Wskaźniki We2a, We2b i We2c stosuje się:
a) W razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf,
b) w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru niezelektryfikowanego,
c) w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru zelektryfikowanego w przypadku, gdy stan sieci lub inne względy nie pozwalają na współpracę z pantografami
2) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźników z materiałów odblaskowych.
Wskaźniki We3a i We3b. Oznaczają, że należy podnieść pantografy elektrycznego zespołu trakcyjnego (We3a) lub lokomotywy elektrycznej(We3b)
Kwadratowa tablica niebieska, z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej jeden biały pasek pionowy (We3a). W razie potrzeby na wierzchołku niebieskiej tablicy umieszcza się małą białą kwadratową tablicę z czarną obwódlą i czarną literą "L" (We3b)
1) Wskaźnik We3a ustawia się w odległości 200m, a wskaźnik We3b w odległości 30 m za miejscem, w którym można podnieść pantografy.
2) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźników z materiałów odblaskowych.
Wskaźniki We4a, We4b i We4c oznaczają, że wjazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych jest zabroniony: na tor, przy którym jest ustawiony wskaźnik(We4a);,na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We4b) oraz na tor odgałęziający się w lewo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We4c)
Kwadratowa tablica niebieska, z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej dwa białe kwadraty jeden w drugim (We4a). W razie potrzeby na wierzchołku niebieskiej tablicy umieszcza się małą kwadratową czarną tablicę z białym trójkątem zwróconym ostrzem w prawo (We4b) lub w lewo (We4c)
1) Wskaźniki We4a, we4b i We4c służą do oznaczania miejsca, poza które przejazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych jest zabroniony (uszkodzenie sieci, praca przy sieci, koniec sieci).
2) Wskaźniki We4a, We4b i We4c ustawia się w odległości 15 m przed miejscem, poza które przejazd jest zabroniony.
3) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźników z materiałów odblaskowych.
Wskaźniki We8a, We8b i We8c oznaczają miejsce, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej: przy jeździe po torze, przy którym jest ustawiony wskaźnik(We8a);przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We8b) oraz przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (We8c)
Kwadratowa tablica niebieska, z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej dwa białe paski pionowe i jeden biały pasek poziomy (We8a). W razie potrzeby na wierzchołku niebieskiej tablicy umieszcza się małą kwadratową czarną tablicę z białym trójkątem zwróconym ostrzem w prawo (We8b) lub w lewo (We8c)
1) Wskaźniki We8a, We8b i We8c ustawia się w odległości 30 m przed elementem podłużnego sekcjonowania sieci jezdnej (izolowane przęsło naprężenia, przerwa powietrzna, izolator sekcyjny), który oddziela elektrycznie dwa odcinki sieci i przez który należy przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci.
2) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźników z materiałów odblaskowych.
Wskażnik We9a i We9b. Oznaczają miejsce, od którego elektryczny zespół trakcyjny (We9a) lub lokomotywa elektryczna (We9b) mogą jechać pobierając prąd z sieci trakcyjnej
Kwadratowa tablica niebieska, z czarną i białą obwódką, ustawiona po przekątnej pionowo, a na niej białe paski w kształcie korytka (We9a). W razie potrzeby na wierzchołku niebieskiej tablicy umieszcza się małą białą kwadratową tablicę z czarną obwódlą i czarną literą "L" (We9b)
1) Wskaźnik We9a ustawia się w odległości 200m, a wskaźnik We9b w odległości nie mniejszej niż 30 m i nie większej niż 100 m za miejscem, od którego można jechać pobierając prąd z sieci trakcyjnej
2) Zaleca się wykonanie powierzchni wskaźników z materiałów odblaskowych.
9. Wskaźniki We 1 do We 9 ustawia się obok toru albo zawiesza się nad torem, do którego się odnoszą, patrząc w kierunku jazdy. wedlug następujących zasad:
1) na stacji - po prawej stronie toru,
2) na szlakach - zgodnie z zasadami ustawiania tarczy
"Zwolnić bieg" (sygnał D 6) określonymi w § 9 ust.
22 pkt. 1,2 i 3.