W miarę obiektywny poradnik fotoamatora kolejowegoPodstawowa sprawa:Jak robić dobre zdjęcia?Martwy miłośnik kolejnictwa nie robi żadnych zdjęć, a już na pewno nie robi dobrych zdjęć. Aby zdjęcie się udało, fotografujący musi... przeżyć!Musimy zachować zimną krew, i nie dać się unieść emocjom, w końcu to tylko zdjęcie. Co, nie mieści się lokomotywa w kadrze? Jeszcze trzy kroki w tył? Skrajnia taboru jest bezlitosna, pamiętajcie o tym! Starajcie się tak zachowywać, żeby nie tylko się nie narażać na niebezpieczeństwo, ale również nie dopuszczać do sytuacji w której personel kolejowy miałby poczucie zagrożenia. Jeszcze raz przypominam - nie popadajcie w euforię z powodu jakiegoś okazyjnego ujęcia - choćby z tego powodu że zdjęcie może być poruszone gdy się Wam ręce trzęsą ;-) Zostaliście ostrzeżeni, a teraz przygotujcie się na bardziej rzeczowe porady. Porady te dotyczą specyficznej odmiany fotografiki. Robienie zdjęć obiektów kolejowych, zwłaszcza ruchomych, jest trudniejsze niż zwykłej architekturze lub ludziom. Czasem jest nawet trudniejsze niż fotografia dzikich zwierząt, ponieważ większość zwierząt prędzej czy później pojawi się o określonej porze dnia, zaś nasz ulubiony pociąg zawsze jeździ o 4.45 rano...
Zapraszam więc w podróż, ale zaznaczam że nie jestem nieomylny, więc proszę o ewentualne sprostowania.
Ponadto w fotografii wiele zależy od osobistych preferencji i gustów.
Ale o tym dżentelmeni nie rozmawiają ;-)
|
| DZISIAJ
| JUTRO
| WCZORAJ
| GALERIE
| FORUM
| FAQ
| | TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE | | |||
|